sobota, 18 lutego 2012

szal ręcznie filcowany cob web czarny z turkusem i czerwony


Przed zbliżającym się okresem świątecznym córka poprosiła mnie o szalik  zwiewny , cienki ,do eleganckiej sukni wieczorowej. 

Spróbowałam nowej dla mnie techniki cob web, czyli układanie cieniutkiej warstwy czesanki wełnianej na cieniutkiej warstwie jedwabnych nici . 

Pierwsze prace z silk lapsem dostarczyły mi wiele emocji. Cieniutkie włókna jedwabiu  elektryzowały się, ciągnęły . Wiele trudu kosztowało mnie rozłożenie tej pajęczyny cieniutką warstwą.

Do pracy wykorzystałam  wełnę czesankową  z australijskich merynosów ,18 mikronów ,czarną i turkusowy silk laps .

Szal wyszedł śliczny cienki jak nić pajęcza . 







Siedząc wieczorem w fotelu czytając ksiazkę grzałam sie przy kominku, zerkając czasem na ogień .Pomyślałam ,że takie ogniste kolory dodają energii w pochmurne dni.
Idąc za ciosem , rozochocona pierwszym efektem filcowania cienkich tkanin , zrobiłam następny szal.Inspiracją dla tego szla był ogień z mojego kominka.....


Tak powstał nowy szal wielkości  60 x 200cm 
Pierwszą warstwę ułożyłam z kolorów fiolet i granat , na to nałożyłam kolor czerwony , całość przykryłam żółtym silk lapsem. W efekcie wyszedł piękny ażurowy materiał  w czerwono- żółte płomienie na prawej stronie.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz